Alla inlägg under september 2007

Av maaarie - 30 september 2007 10:19

och de är jävligt skönt måste jag säga! men de känns som måndag iaf för J har åkt och arbeta..

hm, jag måste verkligen ha fullt upp under speciellt lördagar eftersom att jag inte har tid att blogga! tror inte jag har bloggat en enda lörda hittils tror jag. eller? haha.


fredagskvällen bjöd på nån grogg me trevligt sällskap hos hannah :) sen blev jag och tobbe kallade för 'tjuvar', varför ska vi nog inte gå in på.

men jag kan säga att nöden har fan ingen lag! haha.

fick en otrevlig överraskning när jag öppnade ytterdörren hemma, en obeskrivligt äcklig lukt nådde min näsa och jag befarade de värsta! jo, ella hade bajsat inne.. och de va inte lite jag kan säga! stackaren hade blivit dålig i magen så de sjöng om de.. så de va bara att andas genom munnen och tänka på något trevligt medans jag torkade upp allt från golvet.

kan säga att alkohol och sviniga saker är inte nån bra kombination, för mej iaf! öppnade fönster och ytterdörr på vid gavel för att försöka vädra ut stanken, de gick väl sådär, blev iskallt inne iaf.. usch, men de gick bra, fick somna tillslut.


gårdagen var helt OK, fick sova till halv tolv så jag kände mej pigg och fräsch! ella var dock dålig i magen hela dan igår oxå :\ kokade ris till kvällsmat så nu verkar de ge me sej, förhoppningsvis!


jag tog även tjuren vid hornen i lördags, nöjd nu hannah? haha ;D
känner för att ringa och väcka nån nu, dickman kanske? eller hannah?
tåls att funderas på, hehe.

Av maaarie - 28 september 2007 09:47

ber om ursäkt för min felstavning i förra 'ugla' va är de? haha! måste ha varit halvt i nattmössan, se så går de.


vad gör man en freda som denna då? dricker kaffe och kollar när hundarna härjar runt. har en massa telefonsamtal att ringa idag oxå, att en så enkel grej kan kännas så jobbig :\ måste skriva en lista annars händer de ingenting.. gillar listor!

coop vill ha mej att jobba idag, första förfrågan sen sommarjobbet slutade för snart 2 månader sen, kors i taket! 14-21, men de går ju inte när jag har en bebis att ta hand om. värdelöst att jobba 7 timmar oxå när man måste köra 10mil.. åh, måste ringa chefen oxå.


är grymt sugen på fest i helgen, helst idag! men nu har byn gått i ide för vintern, så de ser mörkt ut för mej. krogen har jag inte råd me heller :\

hade vela hänga me hannah och therese till lule imorrn, hotell och krogen. men då ska J jobba på sönda så då måste jag vara hemma me hundarna.

dessa hundar sätter käppar i hjulet för mej hela tiden, haha.

konstigt nog så har jag aldrig ångrat mej en enda sekund! :)


uppdatering från igår, ella väger enligt min beräkning och våg 16kg.

alltså måste J ha vägt henne fel förra gången, för omöjligt att hon skulle ha gått NER 2kg :S men då är han ju en väldigt tankspridd människa oxå.. hrrm..


ska försöka få tag i miss dickman nu, och sen starta min telefonterror!
BLÄÄ.

Av maaarie - 28 september 2007 01:06

har aldrig och kommer nog aldrig bli en morronmänniska! finns inget skönare än att vakna på morron och få snooza en timme eller för att sen ta sej i kragen och lämna den underbaraste av alla möbler, SÄNGEN.

men bara därför så sover jag inte bort hela dan, skulle kännas förjävligt att grisa på till mitt på dan, nu när man har ett hem och hundar att ta hand om. men i början av tonåren fanns de inte så mycke att bry sej om, då snarkade man lätt på huur länge som helst i flickrummet, haha.


men nu ska jag faktiskt dra mej till bädden och knoppa in!

sådeså.

Av maaarie - 27 september 2007 10:19

haha, vilket pådrag! men ack så härligt me lite spänning i den arbetslösa tillvaron :) som hannah sa 'lite kul måste vi väl få ha?!' bra beskrivning på de hela, haha! jaa, jag vet som inte va mer jag kan säga annat än att de är helflummigt allt detta! ;) men kul har vi.


annars så händer de inte mycke spännande, dagarna går.. dricker mitt kaffe och försöker tygla hundarna, haha.

fick ett ospännande mejl från arbets här för nån dag sen där de stod att jag SKA söka skogsplantering 2-3 veckor.. (!?) hm, låter skumt.. fick veta sen då att karln där som håller i planteringen  är en riktig skojare! utnyttjar sina anställda, ger dom inte den lön dom blivit lovade, osv osv. så de känns inte så lockande nå mer att alls söka :\ annars hade de varit rätt nice att vara ute i skogen hela dan, hundarna hade då givetvis hängt me! dom hade gillat de som fan :)


nu är de ju inte så att jag inte kan göra nått utan mina hundar som värsta geeken, utan de handlar om att ella är fortfarande så liten så ensamhetsträningen har just börjat! då vet ni de oxå..


har inge mer att yttra mej om för tillfället.. ska gå och väga hunden, återkommer me resultat ;)

Av maaarie - 24 september 2007 21:47

har marie väl bestämt sej så har hon! jag SKA ha den där jackan. åkte till kalix på intersport kl tio i morse för att inhandla den. men me min tur så fanns den givetvis inte! åkte vidare till lule me mammi och syrran, fanns inte där heller.. ska jag bli tvungen att åka till happis (där jag såg den) endast för den där satans jackan? hm, får nog bli så.. ska ändå på ikea på freda me syrran och handla grejs tills hon flyttar till eget place :)

åh, så frustrerande! men de är MEJ vi snackar om. så jag är inte ett dugg förvånad :P


resan från sthlm i lördags var en pice of cake :) hann tom. svänga förbi dickman och c/o i ume och se hur dom har de! var fan typ ett halvår sen jag var dit sist :\ dåligt dåligt..  

bilen var helt perfekt, och säljaren var oxå helt perfekt! allt kändes jävligt PERFEKT :) och skönt var de.


svår satans ångest jag hade idag då.. har lyckats köra på en trottoarkant i stan så fälgen skrapade i! usch så dåligt jag mådde, kände mej inte ens hungrig efter de även fast magen skrek efter mat! fattar ni då? :P

men nångång ska ju vara den första (och förhoppningsvis SISTA) tur att man har en förstående och förlåtande pojkvän.

måste... försöka... förtränga..


valde tapeter till syrrans lght oxå idag.. men tre rönnbäckare (tjejer dessutom) som vill ha sin vilja igenom, hur slutar de? jo, i KAOS! haha. de krävdes två svängar på k-rauta sen så slog vi äntligen till, haha.

stackars lillasyster, hon blir totalt överkörd av mej och mammi! vi bara bestämmer och handlar, hon står bredvid som ett frågetecken! haha.

men de kommer bli suuuper, hon litar på oss ;)

nästa vecka består av, spackling, slipning och tapetsering! sen är de bara att flytta in.. känns som att de är jag som flyttar hemifrån en gång till, haha.


sjukt att man redan hunnit bo hemifrån i över tre år! ångrar då inte en sekund att jag flyttade, de är nog de bästa jag någonsin gjort :)
för som sagt, tre rönnbäckare (tjejer igen) i samma hus..

ni vet nog va jag menar, haha ;P


nä, nu slutar jag snacka goja.. ska gå och borsta tänderna och sen i säng, så man tar sej upp imorrn oxå.
night night.

Av maaarie - 21 september 2007 22:39

åh, hade verkligen vela skriva av mej lite. men nej, har ingen aning om va de är för folk som läser min blogg egentligen..? kan ju vara i princip vem som helst, så jag ids inte.


vi måste ta den där hotell och utgång i lule helgen här snart, känner att jag behöver komma mej ut me girlsen ett tag och lämna allt som har me hemmet och göra! inte för att jag inte trivs, bara för att komma från rutinerna lite, jag är som lite less. behöver spänning i tillvaron! speciellt när man absolut inte gör nånting om dagarna, bara lufsar omkring, ensam för de mesta. ska faktiskt bli rätt skönt nu när jag och J inte kan fara och festa tillsammans, nån måste ju vara me hundarna! annars har vi samma vänner så de blir för de mesta att man är på samma ställe.. nog är de skönt att ta en paus från varann nångång och bara tänka på sej själv, köra sitt race helt enkelt :)

har fått höra en massa komplimanger idag, allti kul! sen så jag kan säga en sak, jag är faktiskt rätt nyfiken! men hannah, de är inte någe fel me de va? haha ;)


äh, ska sluta snacka skit. 95% av er vet nog inte va jag som snackar om ;P

ska ta och bränna en sthlm-skiva nu, planet lyfter från kallax 06.50

borde sova nu, men vem kan de?

Av maaarie - 18 september 2007 15:43

jag tog me mej hannah och hundarna åsså drog vi iväg till happis en sväng! ikea var då givet strå, likaså frasses.. har som för mej att max skulle öppna i happis, eller har jag fått de helt om baktassen? nåväl, fick iaf tag i mina ramar, äntligen! fjärde gången gilt, jag hade nästan gett upp hoppet faktiskt. nu får jag äntligen hänga upp mina tavlor! :)


var in en snabbis på intersport, och de skulle vi aldrig ha gjort.. hittade en jacka som jag MÅSTE ha! åsså ett par skor som var väldans snygga.
men guud kan inte sluta tänka på denna jacka, ska köpa den så fort jag gått igenom mitt HM paket som kommer närdå? har fått fakturan för nån dag sen, men har inte sett röken av paketet ännu.. var in på ICA för att höra om dom kunde kolla igenom bara snabbt om mitt paket fanns där mot all förmodan, men de gick absolut inte för sej! en bland de trevligaste i personalen hade nog en dålig dag, så jag fick mej en avsnäsning att jag MÅSTE ha numret på paketet. sur blev jag och lämnade stället!

så jävla många paket från HM kan de inte finnas på ICA i denna lilla by, hon hade faktiskt kunna va trevlig och säga att jag går och kikar lite snabbt och ser om jag ser ditt namn. eller åtminstonde vara trevlig och säga att tyvärr har vi inte möjlighet att leta igenom alla paketen utan numret.

tydligen för mycke begärt! dåligt dåligt..


fammo har varit på akuten idag, hon har ont i ryggen.. har inte riktigt fått svar på va de är, hon skulle höra av sej. jag ber att de inte är något allvarligt, hon förtjänar verkligen inte de! 65år gammal, har knappt börjat pensionen ännu :\ usch, jag har ont i magen..

ska hämta mej en till kaffekopp och försöka lugna nerverna lite..


[uppdatering 21.11]

nu har vi fått upp tv´n på väggen :) de har som tagit ett tag.. först skulle vi då flytta så ingen idé att hänga i gamla lghten, åsså fick vi vänta på soffan så länge så ingen idé att hänga den före. men nu sitter den där!

stackare bara som ska bo här efter oss, fyra gigantiska hål i väggen kommer vi att lämna efter oss, haha. kanske skulle försöka få hjälp av karl att hänga upp dom där tavlorna på samma gång, annars slutar de i katastrof som vanligt när jag börjar ensam. snett och jävligt, hoho. allti mycke enklare att vara två..


skulle som vara kul att få in ett foto där uppe till höger, men vetifan hur man gör?! tips välkomnas! ;)

Av maaarie - 17 september 2007 10:42

oops, har inte uppdaterat nått om min spännande tillvaro på flera dar! dåligt dåligt.. skulle uppdatera i fredas om min sminkning, men datorn hängde sej efter en haltimmes skrivande och ALLT försvann! då blev jag sur och la ner bloggandet tillfälligt.

helgen har annars inte bjudit på så mycke spänning. var till lule i lördags och förstörde lite pengar, mest 500kr på hundmaten dära.. hyrt film har vi oxå gjort för en gångs skull :) vi är inte den där typen som hyr film bara för att vi inte har nått att göra, typ. de är rätt trist att se film, man blir så bunden. annat är de om man ser tv, då känns de inte lika viktigt att se klart de man ser.. men hyr man film ska man ha valuta för pengarna, och då sitter man där minst 1.5timme även fast filmen suger! haha, störd man är.


funderar om man skulle ta och gå dressyrkurs som startar den 25e me ella.
skulle nog vara nyttigt för henne att omge sej av massa okända hundar och människor. kanske få ett och annat tips av karln där, han ska tydligen vara riktigt duktig :)


men för tillfället finns de en massa folk jag har abstinens efter, en av dom är min älskade fammo <3 saknar henne, har inte träffat henne på över en månad nu.. men hon skulle komma och hälsa på och träffa ella sa hon :)
en annan är miss dickman, hon är där i ume och lökar på sitt arbete hela dagarna. KOM HEM TÖNT!

morran skulle oxå kunna ta att masa sej hemåt nu, men då ska hon till fjollträsk och blir borta en månad. så de lär dröja innan man får träffa henne :\ nå, som jag brukar säga: de löser sej.


skulle vela ha ett litet arbete, bara nån timme om dan skulle vara perfekt! helst kvällar/nätter oxå.. call me om du har nå på G.


 ella 14veckor, 18kg ca 50cm hög.


[uppdatering 11.03]

oj, såg just att min uppdatering från i fredas visst kom me iaf! haha. vilken feting-miss där ;) då har jag surat i onödan, haha. BRA SKIT iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards