Alla inlägg under oktober 2007

Av maaarie - 31 oktober 2007 21:50

fan va jag älskar att busa! me rätt person så finns de fan inge bättre, haha.

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Av maaarie - 31 oktober 2007 14:17

maria ringde femhundra signaler på hemtelefonen i morse kl åtta, så de va bara att tvinga sej upp och iväg! visste att kaffet väntade, nästan iaf.. haha. sen bar de av till råne på banken, har skrivit papper igen ;)

känner jag mej vuxen? inte de minsta, haha.


dan har gått rätt smidigt idag, förutom att jag glömde pärmen hemma så de va bara vända i jämtön och åka tillbaks hem och hämta! inge kul när goffen bara har sommardäcken på ännu, har varit helt frostigt och isigt hela dan idag. sen tillbaks till maria för några till koppar kaffe och ett hejdå, idag åker hon tillbaks till geek-ume >:\ men hon kommer hem igen om ca två veckor :) åsså stannar sara kvar i byn oxå :)


va blir de ikväll då? de tåls att funderas på faktiskt.. har ju en och annan plan iofs, men de håller jag för mej själv ;)

Av maaarie - 30 oktober 2007 18:50

har varit DÅLIG på att uppdatera senaste dagarna, fet ångest!
lördagen spenderade jag me han A i happis, var på alko och ikea! riktigt jävla kul att träffa honom igen ska jag säga :) saknar dom 'gamla' tiderna! ;)


sedan anlände maria och sara till byn, fan va man saknar dom hela tiden :\

senare blev de singstar och massa grogg åsså bar de av till köölix på hotellet.. syster var gullig och betalade in mej, fattiglapp som man är, haha!
de va lika skumt som vanligt där, men kul me liveband :)
sen blev de värre när jag skulle ha min jacka, för att göra en lång historia kort: jag och syrran hängde på samma, fick alltså EN lapp tillsammans.

sen tappade syrran bort lappen för att ögonblick så jag hade kunna strypa henne, men sen kom den till rätta igen. frid och fröjd tänkte jag, men vi fick bara ut hennes jacka och väska min jacka fanns inte där!
så jag fick sitta och vänta i över en timme på att allt folk skulle hämta sina jackor så jag skulle se om min hängde kvar. och nog hängde den ensam kvar där tillslut, på en helt annan jävla galge! satans idioter där i garderoben som inte ens klarar av att dela ut en till lapp om dom då skulle envisas att hänga på olika.. GRRR! vild var jag.


och sen sket våran chaffis som hade lovat att köra hem oss till byn igen i att köra oss. han hade blivit för trött, säger han när han just skulle hämta oss! taskig stil att lämna oss i sticket.. men de säger ju bara mer om va han är för sorts person och vän framförallt :S

men som tur var fick vi tillslut lifta hem me frida och hennes grabb :) <3


söndagen bjöd på mys i sängen extra länge eftersom vi ställde om klockan ;)

de gillar vi! men inte hundarna, haha.

har varit på ikea och alko idag IGEN! vilken geek jag är, haha.


äh, orkar inte babbla nåmer. ska messa vidare ;)

Av maaarie - 25 oktober 2007 10:17

har jag lusta att säga många gånger, bara för att man är sambos, bästa vänner, livskamrater osv osv. så har man väl ändå ett eget litet liv där nånstans bland allt annat som man delar? annars vore de rätt tragiskt..

så låt mej vara ibland, ge mej lite utrymme för fan innan jag kvävs!


jag har en jävligt stark egen vilja, jag behöver inte någon för att kunna genomföra något jag verkligen vill göra. visst, de är kul om du hänger på, men de är då fan inte avgörande..




Av maaarie - 24 oktober 2007 12:45

tror jag måste gå och fixa i mej nå lunch snart!
känns som en halv-nyttig idag än så länge idag. har gjort de gamla vanliga, diskat, plockat och varit ut me hundarna på prommis :)
har även hunnit hälsa på kära lillasyster och fått mej morronkaffe, haha.


hanno skulle komma, men var tvungen att se klart 'hem till gården' först, HAHA! varning varning ;)

kan inte fatta att de redan är onsdag idag, veckorna går så jävla fort!

måste skriva önskelista oxå, jaa mammi vill att jag skriver en ;)


lite jag längtar till halloween! ska bli hur kul som helst, nån som har singstar att sälja för en billig peng? :) synd bara att ume-töntarna inte kommer hem :\


Av maaarie - 23 oktober 2007 15:26

Jag har…
(x) snott den här listan från nån
(x) rökt en cigarett
(x) rökt en cigarr
( ) varit hög
(x) varit full
( ) hånglat med någon av samma kön
(x) varit kär
(x) blivit dumpad
(x) dumpat någon
( ) fått sparken
( ) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad
( ) hånglat med en främling
(x) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
( ) varit kär i en lärare
(x) skolkat
( ) legat med en medarbetare
( ) sett någon dö
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(x) flugit
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av dig själv brinna
( ) ätit sushi
(x) åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett teparty
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) varit uppklädd på “halloween”
(x) hoppat i en lövhög
(x) åkt släde
(x) fuskat när du spelat spel
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm
(x) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur/en get
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
(x) varit i en bilolycka
( ) haft kramp
( ) kännt dig som en utstött
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt
( ) dansat i månljus
( ) hatat ditt utseende
(x) älskat ditt utseende
(x) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt ditt hjärta
( ) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet
(x) simmat i havet
( ) kännt som om du håller på att dö
(x) gråtit dig själv till sömns
(x) lekt tjuv & polis
(x) sjungit karaoke
( ) betalat för mat med bara mynt
( ) gjort något med dig själv som du inte borde gjort
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) blåst bubblor
(x) gjort upp eld på en strand
(x) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa
( ) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
(x) ätit hund/katt-mat
( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne
(x) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
(x) burit en svart klänning
( ) drömt att du gift dig med någon
( ) limmat fast din hand i något
(x) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
( ) varit en
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att du inte fått luft
( ) byggt en kärra
(x) pratat i telefon i mer än timmar
(x) stannat uppe hela natten
( ) någon gång inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
(x) haft en träkoja
( ) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) tror på spöken
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het
( ) brutit ett ben
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att du grät
( ) gråtit så mycket att du skrattade
(x) fuskat på ett prov
( ) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
(x) svimmat
( ) gråtit på tunnelbanan
(x) haft sex på offentlig plats
(x) sovit med fler än tio personer
(x) snattat
(x) drömt att jag haft sex med en/flera vän/vänner
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
(x) haft sex i en IKEAsäng 
( ) haft sex i en IKEA-säng på ett IKEA-varuhus
( ) varit otrogen
(x) varit svartsjuk
(x) kan skriva utan att titta på tangenterna 
(x) varit utanför Sveriges gränser
( ) Tyckt detta formulär var kul

Av maaarie - 23 oktober 2007 15:04

MIN KVINNLIGA SIDA
[x] köpt en hårfön
[x] sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut
[x] följt med som smakråd vid en shoppingrunda
[x] pratat känslor
[x] tänkt på att matcha mina kläder
[x] berömt en person av samma kön för sitt utseende
[x] ringt upp en person utan konkret syfte
[x] funderat på namn åt mina barn
[ ] insett storheten hos barbra streisand
[x] druckit cosmopolitan
[x] sett ett avsnitt av "sex and the city"
[x] sett två avsnitt av "sex and the city"
[x] känt mig sugen på en kopp te
[x] känt glädje över att få blommor i present
[ ] gjort någonting romantiskt på eget initiativ
[x] blivit arg utan anledning
[ ] brytt mig om H&M:s val av modell
[x] pratat skvaller.
[x] varit arg/sur utan att tala om det
[x] kramat en kille
[x] dansat

MIN MANLIGA SIDA
[x] ljugit om hur mycket jag har druckit
[ ] ätit en blodig stek
[x] läst en biltidning
[x] framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap
[x] lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det,
[ ] skött grillen under en grillfest
[ ] läst en bok av jan guillou
[x] läst ett nummer av Slitz
[x] dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känna sig uppskattad
[x] känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza
[ ] gått på en ulf lundell-konsert
[ ] använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person
[ ] sett alla die hard och rockyfilmerna
[x] diskuterat bröst.
[ ] gjort lumpen
[ ] läst Nick Hornby
[ ] känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning
[x] känt mig häftig över att åka jättefort i en bil
[ ] enbart stirrat snett uppåt vid besök på en pissoar
[x] lagat någonting på egen hand
[ ] skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan
[ ] tävlat i att dricka öl
____________________________________
Jag har en :
[x] Mamma
[x] Pappa
[x] Styvmamma
[ ] Styvpappa
[x] Styvsyskon
[ ] Bror
[x] Syster
[ ] Brorson
[ ] Systerdotter
[x] Mobiltelefon
[] Eget badrum
[ ] Eget rum
[ ] Swimmingpool
[ ] Hot tub
[x] Gästrum
[x] Dator
[x] TV

[ ] En säng lite större än normalt
[x] Mer än 4 par skor
[x] Solglasögon
[x] Klocka
[ ] Mp3spelare/iPod
[x] En fungerande PS2
[ ] Nintendo Wii
[ ] Xbox som funkar
[ ] Nintendo 64 som funkar
[ ] Gameboy/ Advance
[ ] Gamecube
[ ] Nintendo ds

[ ] Poker-bord
[ ] Basketkorg
[x] Hockeyspel
[ ] Biljardbord
[ ] Pingisbord
[ ] Fooseball

[ ] Nattduksbord
[ ] Stereo på rummet
[ ] CD-spelare
[ ] Har något klädesplagg från Abercrombie och Fitch eller Hollister/ AE
[ ] Dina föräldrar har gett dig kreditkort/atm kort

[ ] Jobb/sommar jobb
[ ] Shoppar minst en gång i veckan
[x] Har dyr parfym/cologne
[x] AIM/MSN
[x] Kamera/videokamera
[x] Telefon

[x] Skoter/motorcykel/bil/fyrhjuling
[ ] Gitarr/trummor/basgitarr
[ ] Piano/Keyboard
[ ] Något annat instrument
[ ] Varit på en kryssning
[x] Rest utomlands
[ ] Haft en personlig tränare
[ ] Dyra smycken
[ ] Träffat en kändis

[x] Platt/locktång
[ ] Har varit i en slagbur, som är till för baseboll
[ ] Har 1000 spänn på dig just nu
[x] Kreditkort, debetkort eller bankkort
[x] Rest i Europa
[ ] Varit på Hawaii
[ ] Varit i USA
[ ] Varit i Asien
[ ] Varit i Australien
[ ] Varit i Afrika
[ ] Varit i Sydamerika

[x] Föräldrarna har bil
[ ] Jet ski/båt
[ ] Husbil/vagn
[x] Jag har en bil

[ ] Hemmagjord mat nästan varje dag
[ ] Suttit i en limo
[ ] Suttit i en helikopter
[x] Äger en videokamera
[ ] Egen laptop
[x] Egen dator

Av maaarie - 23 oktober 2007 14:47

Ta fram mobilen och gå in på kontakter, håll inne "neråtknappen" en stund och sen släpp och skriv vem det blev som svar på frågorna!
 

1. Jag heter: BABY
2. Jag gillar: Rickard
3. Jag hatar: Petra
4. Jag är kåt i: Tobbe
5. Jag är verkligen superkär i: Alle
6. Snyggast i världen: Sofie
7. Fulast i världen: Micke
8. Äckligast i världen: Sebbe
9. Muppigast i världen: BABY
10. Tråkigast i världen: Ida HB
11. Jag ska satsa på: Kalle
12. Bästis: Mamma
13. Jag vill ha sex med: Robin
14. Hatar jag mest: Teresia
15. Jag har en hemlighet med: Karlsson
16. Jag skäms över: Micke Öhman

Ovido - Quiz & Flashcards